שילוב הלמידה בפרויקט
  
עמוד הבית בעיות אופייניות בניהול פרויקטים
בעיות אופייניות בניהול פרויקטים
  • מכנים משותפים לא תמיד נוצרים: מידע חיוני מפרויקט א' לא תמיד זמין בפרויקט ב'.
  • הידע כיצד להימנע מבעיה או כיצד לפתור בעיה- קיים בארגון, אך הוא אינו בהכרח זמין למקרה העכשווי.
  • למידה לפני ביצוע בנושאים מורכבים:
  1. בארגון קיים ידע רב, וסיכוי גדול שישנו ידע ספציפי לפעילות העומדת להתבצע.
  2. בדר"כ לא מרכזים את הידע הקיים לקראת הפעילות המסויימת ולא מקשרים את מי שכבר ביצע מול מי שעומד לבצע.
  3. בדר"כ לא קיים מאגר ידע תמציתי בו מרוכזים פתרונות ולקחים.
  • הפקת משמעויות ולקחים מפעילות:
  1. לקחים לא מופקים בדר"כ בזמן אמיתי (כאשר אז הזיכרון טרי וכולם נוכחים).
  2. כאשר מופקים לקחים- הם לא תמיד מיושמים.
  • החלטות שמתקבלות לא תמיד מבוצעות, או שמבוצעות לא תמיד באיכות ובזמן הנדרשים.  נושא זה בדר"כ לא נלמד.
  • ניהול הסיכונים לא תמיד מחובר למערכת מעקב ביצוע ההחלטות.
  • קיים עודף מידע.
  • זמן ניהול רב מדי מוקדש לנושאי סטטוס, ופחות לשיפור ביצועים.
  • הבקרה הניהולית על כלל הפרויקטים לוקה בחסר- לא ניתן בדר"כ להציף מיידית את כלל הבעיות הפתוחות בנקודת זמן מסוימת, וברמת סיכון מסוימת.
  • המידע על האישים אותם שוכרים לביצוע הפרויקט מועט. קיים מידע כללי על החברה המספקת שירותים (חברת ניהול, חברת ייעוץ וכדומה) אך יש מידע מועט על יתרונות וחסרונות של בעל התפקיד, ובמיוחד בהקשר לביצועיו אצל אותו מזמין.
 
Sun, 08 Dec 2019