המיפוי מנתח למעשה את משאב הידע ובהמשך מגבש פתרונות לניצול משופר של משאב זה. פתרון לניצול משאב הידע קשור תמיד לשיפור ביצועי מסויים.
המיפוי מבוצע בשיתוף מלא עם העובדים תוך הגעה להסכמות על בעיות ועל פתרונות
מיפוי מצב קיים |
המיפוי מהווה כלי יעיל לפתרון בעיות שמקורן בפערי ידע או בחוסר ידע. המיפוי מזהה יסודית את איבוד הידע במצב הקיים ובכך מאפשר לגבש פתרונות למיזעורו של איבוד זה.
המיפוי יכול לכלול גם הערכה עצמית של העובדים באשר ליכולת הביצוע והשיפור בתחום הנדון, כאשר השוואת הערכות אלה מזהה בממוקד את התחומים בהם שיתוף ידע ולמידה יתרמו לשיפור הביצועים. בכך, מהווה המיפוי כלי בסיסי לקידום הלמידה הארגונית באותם תחומים בהם היא עשויה להיות יעילה בשיפור הביצועים.
מומלץ להיעזר במיפוי לשיפור במגוון תחומים כגון:
במיפוי הידע מתייחסים בכל תהליך לנושאים כגון – צרכי הידע, צרכנים ומקורות ידע, יעילות זרימת הידע, פערי ידע קיימים ודינמיקת היווצרותם, עמדות ואמונות של בעלי תפקידים ועובדים ביחס לשיתוף ולמידה, תכנים ברי שיתוף, זיהוי מובילי ידע, שימור ואחזור ידע ועוד. |