שיתוף ידע ולמידה
  

למי יסייע הידע הזה ?

משמעויות למושג הידע

מחסומים לשיתוף ידע נוצרו ע"י אנשים ולכן יכולים להיפתר ע"י אנשים

עמוד הבית למידה שיתוף ידע
שיתוף ידע

בחברה גדולה הגישו הצעת מחיר למכרז גדול ולא זכו בו.  זמן מה אח"כ התברר כי צוות מקצועי באותה חברה, ביצע תחשיב באותו נושא הקשור למכרז, והמחיר שהתקבל היה נמוך משמעותית מזה שהוגש למכרז.

אילו אלה שעסקו במכרז היו יודעים על התחשיב של אותו הצוות, היו חוסכים זמן והיו יכולים לזכות במכרז.

 

אנו לומדים מכך כי ניתן לשפר את שימור ושיתוף הידע באותה חברה.


בכל ארגון מתקיים שיתוף מידע וידע פורמאלי, המתרחש במפגש הצוותי בהנחיית מנהל הצוות, או במסגרת דיווח המתחייב מהתהליך, וכן קיים שיתוף מידע וידע בלתי פורמאליים בשיחות טלפון, בדוא"ל, במפגשים בפינת הקפה וכדומה.

בכל ארגון קיים גם איבוד ידע, אשר חיוני לאמוד את שיעורו.

אנו מבחינים בין זרימת מידע המתחייבת מכללי התהליך ובין שיתוף מידע וידע שאינו מחויב על פי התהליך.

ניתן לשפר את זרימת הידע בתהליך או בין התהליכים,  ובנפרד ניתן להתאים לארגון פתרונות לשיתוף הידע ברמות השונות.

 

לנולדג' וויזארד ניסיון רב בהתאמת פתרונות שיתוף המותאמים לצרכי הלקוח ולמרקם האנושי הקיים, אשר בנוסף יטפלו מיטבית גם במיזעורו של  איבוד הידע, אשר קיים תמיד.
איכות הפתרון לשיתוף ידע ויעילות יישומו הינם קריטיים להצלחת השיתוף.
הפתרון צריך להיות מותאם לצרכים וליכולות, כאשר ההתאמה מתבססת על מיפוי המצב הקיים.




למידע נוסף- אנא צור קשר

 
Sun, 08 Dec 2019